Natt i Lomé

Det här blir en fortsättning på lördagen nu när jag har lite bilder att visa er. Jag var ju som sagt ledig och har turen att bo med massa supersköna människor som bjuder med mig på saker hela tiden. Tre av syskonen, Isabelle, Ingrid och Charl, gick ut och åt med några kompisar på kvällen och jag hängde på. Vi åkte till ett litet ställe någonstans här i Lomé. Det var ett stenhus med terass (plats för två bord) på en liten gata där det stod två kvinnor och lagade mat. Tydligen är det rättså kännt bland de som bor här för det var världens kö hela kvällen med folk som köpte med sig mat hem. Vi stannade dock och det kan nog vara det godaste jag ätit sen jag kom till Afrika. Det var pasta med en jättestark sås, kött och sötpotatis (ja, pasta OCH potatis). Självklart åt vi med händerna, behöver jag säga att jag var kladdigast av alla?
 
Efter maten åkte vi hem och gjorde i ordning oss för en utekväll. Först gick vi på årets Miss Togo tävling som hölls på pappans hotell. Vipplatser precis bakom juryn hade vi. Sandra och David följde också med. Det var jättekul, inte så proffsigt kanske men helt klart en upplevelse. Det gick till ungefär som en vanlig skönhetstävling och så var det massa grupper som dansade och sjöng (mimade). Rätt tjej vann kan jag också tilllägga. Det intressanta var dock att alla tjejer som var med var förhållandevis ljusa för att vara från Togo. Min värdmamma sa ju innan vi åkte hit att ljus hud betraktas som en trofé här och det varkar ju stämma.
 
De tävlande visar upp sig i en gemensam koreografi
 
Alla framförde också en traditionell dans ensamma på scenen
 
En av grupperna som uppträdde
 
När tävlingen var över åkte vi till en annan del av stan där vi gick ut. Det såg ut som en helt vanlig nattklubb men enda skillnaden var att de spelade låtar som jag dansade till när jag gick ut i San Francisco för över ett år sen. Men, Afrika är ju Afrika och jag hade en jätterolig kväll. Märktes att jag hängde med Lomés överklass för vi stod inte i kö, vi visade inte leg när vi gick in, vi hade vipbord och jag betalade inte för att dricka. Vi kom hem kl. 6 på morgonen och efter att jag duschat och gjort i ordning mig var klockan 6.30. Kl. 8 ringde mitt alarm och det var dags att börja jobba. Så, söndagen var inte så rolig. Men helt klart värt det. Man är ju ung!
 
Ingrids kompis Audrey, Jag och Isabelle
 
Charl och Isabelle
 
Woop Woop
 
Sandra
 
 
♥  ♥  

Kommentarer
Postat av: Annelie

Nu kan jag kalla detta äventyr kul att få följa med även på denna resa. Blir nog väldigt svårt att komma hem till det lugna Svensson/Wallinliv sen .......PussoKram

2012-08-08 @ 11:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0