Strandsatt på en öde ö

Jag vet fortfarande inte när jag åker hem och det börjar gå mig på nerverna. Jag känner mig klar nu. Klar med au pair-livet, klar med Afrika, klar med att vara långt hemmifrån och missa alla viktiga händelser i mina vänner och familjs liv. Visst, stannar jag så blir det bara två veckor till men jag vill åtminstonne veta hur det blir. Imorgon ska jag få besked men jag har inte alltför höga förhoppningar om det. Varje dag är som dagen innan, med ett annat nummer. Och jag har ingen att umgås med och ingenstans att åka för att få en paus från jobbet. Jag kan ju inte åka hem när jag har jobbat klart som vanliga människor, jag är ju redan hemma. Att konstant serva en annan familj och sätta deras behov först i två år har tagit ut sin rätt. Jag säger inte att det inte har varit helt fantastiskt, för det har det. Något av det bästa som hänt mig. Men det räcker nu. Samtidigt som jag vet hur mycket jag kommer sakna allt det här när det väl är över. Oh, alla dessa problem...
 
Igår var vi på stranden och badade i havet. Det var underbart och ett avbrott från vardagen behövdes verkligen. Vi åkte 40 minuter utanför Accra. Stranden var en liten ö, bara en kulle med sand, ute i vattnet med floden på ena sidan och Atlanten på den andra. Vi fick åka pirog över. Små hyddor var utspridda för att ge skugga och mitt på ön fanns en restaurang/bar där det hela tiden spelades reggae musik. Idag är jag ledig har inte gjort någonting vettigt. Jag köpte boken som alla talar om, Fifty Shades of Grey, för ett par dagar sedan och jag är helt besatt. Bara att ta en paus och skriva det här inlägget kräver en enorm viljestyrka.
 
Vi var alla överraskade över hur fint de hade gjort det. Så olikt Afrika.
Ni ser floden och sen stranden på andra sidan.
 
I båten mitt ute på floden, det tog bara någon minut att åka över.
Trots att han paddlade med en pinne.
 
Några fiskemän som trog in ett nät. 
Till vänster, den lugna floden med sötvatten. Till höger, det vilda saltiga havet.
 
Ganska så underbart. Det är den här delen av mitt liv som kommer göra ondast att lämna.
 
Imorgon är det tillbaka till rutinen som gäller. En ny vecka startar, kanske min sista...
♥  ♥  
 

Kommentarer
Postat av: Niina Wallin

Hej mitt hjärta <3 <3 <3
Jag förstår dig till punkt...
Vill ju med veta när du kommer hem,2-3 v till känns
såååå långt just nu.
Härliga bilder du lagt ut. En fin helg har du haft iallafall. Hoppas du har talat om hur DU KÄNNER och att det bara är för deras skull du stannar ...OM DET NU BLIR SÅ !!! Många kramar mamma & pappa

2012-09-24 @ 13:04:36
Postat av: Lisa

Åh vad fina bilder =) Reagerade på att du skriver "klar med Afrika" och "så olikt Afrika", Afrika är ju en värdsdel och du är i ett av alla länder. Alla länder där är inte likadana men det låter som att Afrika är ett och samma land när du skriver så, hehe :P

Svar: Det har du rätt i. Just nu är jag mest trött på att vara hemmifrån, vilken världsdel jag än befinner mig i. Kanske bode säga västafrika för jag har fått intrycket av att länderna i den regionen är ganska lika, natur och kultur :)
Sara

2012-09-24 @ 23:49:03
Postat av: Linn

Härligt att du äntligen fick bada i havet :)

Håller tummarna för att du får komma hem snart!! <3
Kramar!

Svar: Tack ! (:
Sara

2012-09-25 @ 19:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0